Manuálne a relaxačné metódy

V rámci rehabilitácie sú mimoriadne účinné niektoré liečebné a relaxačné metódy, ktoré realizuje vyškolený fyzioterapeut, alebo masér. V týchto technikách je dominantná kontaktná práca rúk terapeuta na ľudskom tele pri problémoch pohybového aparátu a chrbtice. Tieto manuálne techniky uvoľňujú stuhnuté kožné a podkožné zóny, skrátené mäkké väzivové štruktúry, bolestivé svalové spazmy a blokády kĺbov. Mnohokrát sa jednotlivé manuálne techniky navzájom kombinujú a vyžadujú spoluprácu a spätnú informáciu od pacienta.

Mäkké a mobilizačné techniky

Mäkké techniky vykonáva fyzioterapeut, ktorý využíva špeciálne techniky čiastočne porovnateľné s masážnymi prvkami. V mäkkých technikách sa uvoľňujú stuhnuté mäkké štruktúry a bolestivé skrátené podkožné tkanivá, pôsobením tlaku prstov sa ošetrujú bolestivé zóny- tzv. spúšťové body. Tiež sa využíva aplikácia tepla, ktorá spôsobí zmäknutie tkanív a jeho lepšiu poddajnosť v terapii.

Mäkké techniky sa aplikujú pri bolestiach hlavy, šije, chrbtice a veľkých a drobných kĺbov. Úspešne sa mäkké techniky využívajú aj na uvoľnenie jaziev po čerstvých operáciách alebo úrazoch v období po vybratí stehov. Súčasťou mäkkých techník je aj postizometrická relaxácia, ktorá uvoľnením mäkkých štruktúr odstráni bolesť, zmení rozsah pohybov a zmierni svalové napätie.

.

Mäkké a mobilizačné techniky - Impulz

Klasická masáž

Je základom všetkých masáží, aktivuje celkový krvný a lymfatický obeh, ktorý následne zlepšuje okysličenie organizmu a odlev škodlivých látok z tela. Zlepšuje prekrvenie pokožky, podkožia a svalov, pomáha uvoľňovať stuhnuté a bolestivé svaly a podieľa sa na lepšom vyplavovaní škodlivých látok z organizmu.

Klasickú masáž realizuje vyškolený zdravotnícky personál – masér, ktorého práca je súčasťou mnohých rehabilitačných programov. Pri masáži ide o ručnú stimuláciu cielených mechanických podnetov, hmatov ako trenie, vytieranie a roztieranie, ale aj úkonov nárazových – tepanie a chvenie. Masáž podporuje vyprázdňovanie povrchových žíl, lymfatických ciev, sekréciu potných žliaz, normalizáciu kožného napätia, zlepšuje prekrvenie masírovanej oblasti, vstrebávanie opuchov či výronov, relaxuje či tonizuje svaly, zlepšuje výživu tkanív a zmierňuje bolesť.

Mäkké a mobilizačné techniky - Impulz